Veelgestelde vragen

BESTELLEN

  1. Waar heb ik recht op?
    Voor alle artikelen die je bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten.

  2. Hoe plaats ik een bestelling?
    Als je een artikel hebt uitgezocht, kies je de juiste maat en het aantal. Door op de button 'toevoegen aan winkelwagen' te klikken plaats je het artikel in het winkelmandje en kun je vervolgens rechts bovenaan kiezen voor ‘afrekenen’ of je kunt eerst nog verder winkelen.

  3. Kan ik mijn bestelling wijzigen?
    Als je een bestelling wilt wijzigen, neem dan contact op met onze klantenservice. Als je bestelling ons magazijn al heeft verlaten (dag van bestellen na 16.00 uur), kun je dit retour sturen met het bijgevoegde retourformulier en een nieuwe bestelling plaatsen voor het gewenste artikel.

  4. Kan ik een bestelling annuleren?
    Ja het is mogelijk om een bestelling te annuleren, indien u dit op de dag van bestellen voor 16.00 doorgeeft aan de klantenservice. Op de dag van bestellen na 16.00 uur heeft je bestelling ons magazijn al verlaten en dien je de bestelling retour te sturen met het bijgevoegde retourformulier.

  5. Wat is de levertijd van mijn bestelling?
    Als je een bestelling op werkdagen voor 16.00 uur plaatst, wordt de bestelling de volgende dag bezorgd. Bestellingen geplaatst op zaterdag en zondag worden op dinsdag bezorgd.

  6. Waarom is mijn bestelling nog niet geleverd?
    Indien je een bevestiging hebt ontvangen van de verzending van je bestelling, maak je dan geen zorgen; je de bestelling is onderweg! We hebben jouw pakketje aan DHL overhandigd en je kunt de status van de bezorging volgen via de Track & Trace code die je via de mail van ons hebt ontvangen. Omdat het pakketje al in handen van DHL is kunnen we de bezorging verder helaas niet meer beïnvloeden.

  7. Wat zijn de verzendkosten?

     

    Nederland

    België, Duitsland, Luxemburg

    Bestellingen tot €150,-

    €4,95

    €8,-

    Bestellingen vanaf €150,-

    Gratis

    €8,-

     

  8. Hoe weet ik wat de status van de verzending van mijn bestelling is?
    Via de Track&Trace code die in de verzendbevestigingsemail staat, vind je de actuele status van uw bestelling.

  9. Ik heb geen bevestiging van mijn bestelling ontvangen, is mijn bestelling wel doorgekomen? 
    Als je geen e-mail hebt ontvangen met een bestellingsbevestiging dan raden wij aan eerst de spambox te controleren. Mocht daar ook geen mail ontvangen zijn, en je de bestelling via jou account hebt gedaan, raadpleeg dan eerst de e-mailinstellingen van je account. Het zou kunnen zijn dat je e-mailadres verkeerd is gespeld. Indien de spambox leeg is en het e-mailadres wel goed is genoteerd, kan het zijn dat de bestelling niet goed is doorgekomen. Controleer alsjeblieft of het bedrag van de aankoop is afgeschreven, en neem indien dit het geval is contact met ons op via onze klantenservice

  10. Er mist een artikel van mijn online bestelling in het bezorgde pakket, wat nu?
    Neem in dit geval alsjeblieft contact op met onze klantenservice en noem daarbij het ordernummer van de bestelling en om welk artikel het gaat. Onze klantenservice zal dan bespreken welke van twee oplossingen jou het beste schikt. Ten eerste kunnen we het aankoopbedrag van het missende artikel terugstorten op je rekening (terugstorttermijn is afhankelijk van de betaalmethode die je hebt gekozen). We kunnen ook, als tweede optie, het artikel alsnog naar je opsturen of het eventueel naar een van onze winkels opsturen zodat je het daar al eerder kunt ophalen.

  11. Wat doe ik met een product dat ik extra heb ontvangen, maar niet heb besteld? 
    Indien je een product extra hebt ontvangen die jij niet had besteld en als je eigen bestelling wel compleet bij je geleverd is,  dan willen we je alvast bedanken voor de eerlijkheid! Neem contact op met onze klantenservice, zij sturen je een retourlabel dat je kunt gebruiken om het extra ontvangen artikel kosteloos naar ons te retourneren, al kan dat uiteraard ook gratis in een van onze winkels.

  12. Ik heb een product ontvangen dat ik niet heb besteld, en een product dat ik wel had besteld mist, wat nu?
    Onze excuses voor het ongemak, we willen je graag een passende oplossing bieden en daarom vragen we je contact op te nemen met onze klantenservice. Zij sturen je een retourlabel waarmee je het verkeerde product kosteloos aan ons kunt retourneren, al kan dat uiteraard ook gratis in onze winkels. Mocht je het product dat miste alsnog graag ontvangen, meld dat dan ook aan onze klantenservice. Zij kijken of het nog op voorraad is en kunnen het dan opsturen naar hetzelfde adres als het eerste pakket of  het voor je klaarleggen in een van onze winkels.


BETALEN

  1. Welke betaalmogelijkheden zijn er?
    Je kunt betalen via iDEAL of met een creditcard (Visa of Mastercard).

  2. Zijn de prijzen op de site inclusief 21% BTW?
    Ja alle prijzen op de website zijn inclusief 21% BTW.

  3. Hoe betaal ik als ik een tegoedbon/kortingscode heb?
    Een tegoedbon/kortingscode kun je invullen in het winkelmandje in het veld ‘kortingscode’ (onder het kopje "2. Bestellen" in het scherm van jouw winkelmand). De waarde van de tegoedbon/kortingscode wordt dan automatisch verwerkt.

  4. Waarom werkt mijn kortingsvoucher niet?
    Indien je een kortingsvoucher of cadeaubon wil gebruiken bij het betalen in de webshop, en de voucher/bon wordt niet geaccepteerd, controleer dan altijd eerst of de voucher/bon die je wilde gebruiken nog geldig is. Vouchers die via de mail worden verstrekt zijn voor bepaalde tijd geldig, maar geen zorgen; wij geven graag vouchers weg dus houdt binnenkort je e-mail in de gaten! 

    Mocht je nog niet ingeschreven zijn voor onze nieuwsbrief, maar wel graag kortingsvouchers en meer nieuws over onze aanbiedingen ontvangen, schrijf je dan snel in

  5. Als ik ben vergeten mijn kortingsvoucher in te voeren bij het bestellen, moet ik dan mijn bestelling annuleren om de korting alsnog te ontvangen?
    Indien je een kortingsvoucher nog later wil toevoegen aan je bestelling, kun je het beste contact opnemen met onze klantenservice. In veel gevallen kunnen zij de korting nog handmatig verwerken of de bestelling voor jou annuleren en opnieuw aanmaken inclusief de kortingscode. 

  6. Is mijn betaling beveiligd?
    Ja. Voor de betaling van je bestelling maken wij gebruik van Multisafepay. Multisafepay is een van de grootste Nederlandse dienstverleners op het gebied van het verwerken van online betalingen. Jouw betaling en bankgegevens worden volledig beschermd door de Multisafepay-website via een beveiligde verbinding.

 

RUILEN & RETOUNEREN

  1. Kan ik een product ruilen of retour sturen?
    Ja als een item niet naar wens is, kun je dit binnen 14 dagen ruilen of retourneren.

  2. Binnen hoeveel dagen moet ik een artikel retour sturen?
    Binnen 14 dagen na ontvangst- of afhaaldatum kun je een bestelling retour sturen.

  3. Wat moet ik doen als ik een artikel retour wil sturen?
    Vul het bijgevoegde retourformulier volledig in, voeg deze met de retour te sturen artikelen in de (indien redelijkerwijs mogelijk) originele verzenddoos, plak de retoursticker op de doos en geef het pakket af bij een DHL pakketpunt (vind er een bij jou in de buurt).

  4. Moet ik betalen voor het retourneren van mijn order?
    Nee. Zowel in de winkels als via de pakketdienst van DHL kun je gratis retourneren.

  5. Er zat geen retourlabel bij mijn bestelling, waar stuur ik de retour naar toe?
    Allereerst onze welgemeende excuses voor het ongemak. Neem alsjeblieft contact op met onze klantenservice, zij maken dan direct een nieuw retourlabel voor je aan in een PDF. Overigens is het ook altijd mogelijk je artikelen in de winkel te retourneren. 

 

ONLINE SHOPPEN EN ARTIKELEN

  1. Hoe log ik in/maak ik een account aan?
    Door rechts bovenaan op het linker icoontje te klikken, kun je inloggen met je e-mailadres en wachtwoord. Indien je voor het eerst een bestelling plaatst, kun je bij het plaatsen van de bestelling ervoor kiezen om een account aan te maken, zo kun je eenvoudig je factuur, bestelling en orderhistorie inzien.

  2. Kan ik de kleding passen en het materiaal voelen?
    Ja je kunt de kleding rustig thuis passen in het comfort van je eigen huis. Als een item niet naar wens is, kun je het ruilen of retourneren.

  3. Hoe kan het dat het geleverde artikel een andere kleur heeft dan op mijn beeldscherm?
    De kleur van de afbeeldingen kan worden beïnvloed door je beeldscherminstellingen, hierdoor kunnen wij niet garanderen dat kleuren op je scherm juist worden weergegeven.

  4. Hoe ontvang ik meer informatie over een bepaald artikel?
    Wij proberen onze artikelen zo gedetailleerd en uitvoerig mogelijk te beschrijven zodat jij, onze klant, een weloverwogen mode-beslissing kunt nemen. Mocht je, na het lezen van deze omschrijving, nog vragen hebben over bijvoorbeeld de valling van een artikel, of de juiste maat, raadpleeg dan het liefst onze winkelmedewerkers. Je vindt het telefoonnummer van het bij jou dichtstbijzijnde filiaal op onze website. Zij staan je graag te woord.

  5. Het artikel dat ik wil bestellen is beschikbaar in verschillende soorten maten, hoe weet ik welke maat goed is voor mij?
    Bij Duetz zijn wij experts op het gebied van modellen en maatvoering en daarom vinden wij het belangrijk aandacht te schenken aan de soorten maten die worden gevoerd door verschillende merken. Wij hebben een maattabel samengesteld voor onze klanten, waarin je direct kunt aflezen welke maten voor verschillende artikelen het beste zal passen. 

  6. Een artikel dat ik in de webshop heb gezien is niet beschikbaar in de winkel, hoe kan ik het artikel toch kopen?
    Omdat Duetz een grote multi-brandstore keten is, met meerdere filialen en webshop, kan het voorkomen dat een artikel niet in jouw maat in de winkel verkrijgbaar is. Echter is het altijd mogelijk onze medewerkers te vragen het artikel voor je te bestellen en te laten bezorgen in de winkel, zodat je het daar kunt passen (mits het artikel nog op voorraad is). 

  7. Een artikel dat ik in de winkel heb gepast is niet beschikbaar in de webshop, hoe kan ik het artikel toch kopen?
    Ook hier helpen wij je graag. Indien het artikel nog in een van onze winkels op voorraad is, kan een winkelmedewerker het artikel voor jou bestellen en laten bezorgen in de winkel. 

  8. Er zit een alarmlabel aan een artikel dat ik online heb besteld, wat nu?
    Allereerst onze welgemeende excuses voor het ongemak. Wij gebruiken onze winkelvoorraden ook voor de webshop om de klant van alle maten en opties te kunnen voorzien. Er zijn twee mogelijke oplossingen die we je kunnen bieden. Voor de eerste oplossing kun je naar een van onze winkels komen met het retourlabel dat bij de bestelling zat; we halen het alarm er dan direct voor je af waardoor dit de snelste oplossing is. De tweede mogelijkheid is dat je het artikel aan ons retour stuurt, waarna wij het artikel zonder label weer naar jou terugzenden. Dit kan, zeker met drukte bij DHL, een poosje duren. Je hoeft hier uiteraard niet voor te betalen.

 

KLACHTENPROCEDURE

Indien u een klacht heeft over onze producten of onze service, dan kunt u contact met ons opnemen via telefoon, e-mail of brief. U krijgt van ons binnen 14 dagen na ontvangst van uw klacht een inhoudelijke reactie. Mocht u het niet eens zijn met de oplossing of komen we er samen niet uit? Dan kunt u uw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (https://ec.europa.eu/consumers/odr/).

  • iDeal
  • Visa
  • Meastro
  • Mastercard