Retourneren

Algemeen

Indien één of meerdere items uit je bestelling niet bevalt, kun je deze kosteloos retour afgeven in een van onze Duetz winkels of voor eigen kosten retour sturen met bijgevoegde retoursticker. De bedenktermijn waarin geretourneerd kan worden is 30 dagen*. Deze bedenktermijn gaat lopen de dag nadat de consument álle artikelen uit de bestelling heeft ontvangen. 

*Normaal gesproken is deze termijn 14 dagen; deze is tijdelijk verlengd naar 30 dagen wegens COVID-19.

 

Retour sturen

Volg de onderstaande instructies op om een artikel te retourneren:

  1. Vul het retourformulier in dat je bij je bestelling hebt ontvangen en geef het liefst ook voor elk item aan waarom je het retour stuurt. Hiermee help je onze kwaliteit en service te verbeteren.

  2. Doe alle artikelen (indien redelijkerwijs mogelijk) in de originele verpakking en plaats ze samen met het retourformulier in de doos.

  3. Verzegel de doos en plak het ontvangen retourlabel over het oude label heen.

  4. Breng je pakket naar het dichtstbijzijnde PostNL punt (kosten verzending voor de klant) of geef het kosteloos af in een van onze Duetz winkels. 

Ontbreekt het retourlabel? Neem dan contact met ons op via webshop@duetz.nl

Retourzendingen zijn voor risico van de klant. Duetz is niet aansprakelijk voor het beschadigen of zoekraken van retour gestuurde items. Vraag bij het postkantoor daarom altijd om een traceercode en bewaar deze goed.

Ons retouradres
Duetz Kleding
Voorheuvel 3-7
3701 JA Zeist

 

Retourvoorwaarden & Herroepingsrecht

Retourvoorwaarden

  • Artikelen dienen compleet en onbeschadigd te zijn

  • Artikelen dienen voorzien te zijn van alle originele kaartjes en labels, indien dit niet mogelijk is, is het aan Duetz om 

  • Artikelen mogen niet gedragen of gebruikt zijn (passen mag natuurlijk wel). U bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.

  • Artikelen dienen binnen 30 dagen tellende vanaf de dag na de ontvangst van alle artikelen uit de bestelling retour gestuurd te worden
    LET OP: normaliter is de bedenktermijn 14 dagen, deze is tijdelijk verlengd naar 30 dagen wegens COVID-19). Deze bedenktermijn gaat lopen de dag nadat de consument álle artikelen uit de bestelling heeft ontvangen.

  • Vul het retourformulier volledig in

  • Retourneer het pakket in een van onze winkels of verzend de artikelen in de (indien redelijkerwijs mogelijk originele) verpakking (verzendkosten voor rekening van de klant). 

 

Het is aan Duetz om te bepalen of aan de retourvoorwaarden is voldaan. 

 

Herroepingsrecht

De klant heeft het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop de klant of een door de klant aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt. Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet de klant ons via een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld schriftelijk, per post, fax of e-mail) op de hoogte stellen de overeenkomst te herroepen. Hij/zij kan hiervoor gebruikmaken van het modelformulier voor herroeping (Europeesmodelformulier Herroepingsrecht), maar is hiertoe niet verplicht. Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het als de klant zijn/haar uitoefening van het herroepingsrecht mededeelt via een van de genoemde kanalen voordat de herroepingstermijn is verstreken.

Producten waarbij het wettelijk herroepingsrecht is uitgesloten zijn: maatpakken en vermaakte producten. Zie voor meer informatie over producten op maat ons Atelier of bekijk onze pagina Maatwerk

 

Terugbetaling

Nadat je de geretourneerde artikelen hebt opgestuurd gaan wij zo snel mogelijk over tot terugbetaling van je aankoop. Zo gauw wij jouw retournering hebben ontvangen en goedgekeurd maken wij binnen 5 werkdagen het bedrag dat door jou is betaald voor de (geretourneerde) artikelen en eventuele transactiekosten over naar je bank- of creditcardrekening. Indien je verzendkosten hebt betaald voor de oorspronkelijke transactie dan worden die niet vergoed.

Wij betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee de oorspronkelijke transactie is verricht, tenzij je uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd; in ieder geval zullen voor de terugbetaling geen verdere kosten in rekening worden gebracht. Bij een creditcardmaatschappij duurt het vaak iets langer voordat de terugbetaling op je rekening is verwerkt.

  • iDeal
  • Visa
  • Afterpay
  • Meastro
  • Mastercard